En rörelse i ögonvrån.

När det inte blåser storm utanför fönstret så är det ganska mysigt ute. När kalluft gör dimmoln av andedräkten på mörka kvällar eller dunkla mornar. Jag köper en ny början, fr.o.m. söndag, på MediaMarket för en tusenlapp. Innan söndag ska jag isolera mig en liten stund och göra mål och lägga upp allt vad 2012 ska innebära. Går runt och tänker på 2012 lite nästan hela tiden när jag är för mig själv. Min hårfärg är sådär perfekt röd just nu. Och jag har samma bassmycken varje dag; min tjocka ring, lilla korsörhänget och ringen i öronsnibben. Lyssnar på svensk hiphop eller mys-rock dom mornarna som blir för tunga. För det får mig att nästan dansa upp ur sängen. Det ger iaf ett litet snett leende. Mornar är fina, sålänge jag får sova tillräckligt länge. Ikväll ska jag krama en av dom finaste homosapiens. Sånt är mysigt. Lika mysigt som det är med denna nyår. Det kommer bli ett bra nyår. Och ett nytt år. Men sålänge, innan det nya året och det nya börjar så får jag flashbacks lite ibland, av sånt som egentligen borde vara preskriberat och som tillhör en persons puls, som jag inte längre känner takten på. Men vad gör det när en ny början för tusen kronor väntar på mig om två dagar? Jag menar det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: