Write your loveletters to someone else, cause i´m always on the run.

Det har varit en ovanlig dag idag. Är det för att jag började morgonen med smoothie istället för gröt? Är det för att åskan har mullrat hela dagen? Är det för att jag hade väldigt god lunchlåda med mig idag? Är det för att jag hade utsläppt hår idag istället för min vanliga bulle mitt på huvudet?  Jag vet inte, men jag gillar det.

Jag älskar verkligen åska och skyfall. När man sitter inne och hör regnsmatter på rutorna och mullrandet utanför. Eller när man trängs med vännen under ett paraply och hoppar över bäckar på vägarna.

Jag har spenderat de senaste fyra timmarna med att skriva brev. På datorn och på brevpapper. Till förflutet och framtiden. Till mig och vänner. Med Winnerbäck och Lisa Mitchell i högtalarna.
 
Skrivna ord är underskattade. Jag är så mycket bättre på att uttrycka mig i skrivna än talade ord. Med talade ord går det fort, man har sagt det man sagt, och så mycket betyder i sammanhanget du talar orden; farten, rösten och personen. Men med skrivna ord kan du välja stycke, när meningar tar slut och man får prata till punkt. Du kan sudda ut det ord som är fel och ersätta det med ett ord som ger bättre mening. Skrivna ord är underskattat. (Och med det räknas inte sms.)

Förresten. Jag vill till Universeum i Göteborg. Spendera en hel dag där med att kolla, ira runt och bara upptäcka massa saker. Fint det.

Ha en bra kväll, Ciao.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: