Fint.

 
 
Min fina är på väg till mig just nu. Antar att hon är i Skövde, eller kanske Sandhem. Åh, en timma kvar tills jag får krama henne.

Hon ska vara här tills imorgon. Vardagslyx på hög nivå. Sedan ska jag ta på mig en svart klänning med spets, måla läpparna röda och ögonlocken med en svart rand. För då ska vi ut på klubb Retro och dricka vin. Resten av helgen har jag tänkt ska vara uppsamlingshelg. Plugga på något café kanske. Fika med någon vän. Kika på saker angående Wien, med Enis. Eftersom hon ska bli min underbara Partner in crime där borta.

För tillfället har jag lätt att tanka att saker är jobbiga. Det är jobbigt att plugga. Jobbigt att göra ärenden på stan. Bara pust och blä. Men egentligen... Det är ganska fint alltså. Jag borde uppskatta det mer, än vad jag redan gör. Jag är redan jättetacksam för var jag är i livet, och allt som varit och allt som kommer. Men mer liksom.... Men... hur är man det ännu mer?

Det viktigaste kanske är att njuta av det medan det händer?

Så nu. Nu njuter jag av min "lilla" kopp te, vid mitt lilla fina skrivbord. Ska läsa några sidor i läxorna innan jag möter Finis. Det är bra. Fint. Bra.


Ha en fin kväll, ciao.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: