James Vincent McMorrow - Breaking Hearts.

Åh. Hamnat I en James-period... eller snarare dagar.. och snarare besatthet. Det enda jag lyssnat på 24 timmar i sträck nu är James Vincent McMorrow. Guuuud vad bra han är. Just nu passar han perfekt till mitt humör och livet. Den låten i titeln är den finaste av dom allihop. Men, alla låtar är verkligen underbara. Bra att ha som bakgrundlåt när man pluggar, promenerar eller åker tunnelbana, dvs det jag gjort senaste dygnet.
 
Igår var jag på tre olika fik. Så kan säga att dagen bestod av fika, och plugg. Fick liiiite gjort, men idag är ännu en sån dag. Dock inte på tre fik, utan först ska jag plugga här hemma och sen sätter jag mig på fiket nedanför. (Har svårt att koncentrera mig hemma).
 
Men har precis varit och köpt tröst-mat till mig och Enis. Vi är nämligen två sjuklingar under samma tak. Igår svullnade min hals upp och tilsammans med febern som jag haft i några dagar så misstänker jag att jag fått halsfluss light. Och imorse så fick Enis någon slags magsjuka/matsjuka/spyattack/illamående. Tror dock inte det är något "måste disinfektera hela huset"-grej, men ändå... stackarn. Så var precis inne med en "braförmagenochsjälen"-tallrik: choklad, vindruvor, nötter, avslagen cola, vitt bröd. Hoppas det hjälper!
 
Jaja, nu får jag sätta mig och läsa lite mer om cross-cultural ethnographic.....
 
Ha en FIN måndag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: