Livet som en wienare.

Och nu har jag bott här i tre månader. Tre jävla månader, haha. Det är så himla konstigt att säga det högt.. Samma med att säga att jag bor utomlands, jag förstår det liksom inte. Det är ju hemma, hur kan det vara utomlands? Dom pratar ku bara annat språk här som jag inte förstår - men det gör dom ju i Skåne med, och det är samma land. 

Jag ska i veckan gå och registrera mig som riktig medborgare här i Wien. De är npgot man måste göra när man inte bara besöker Wien, utan man är här längre ön tre månader. Och det känns ganska mäktigt på npgot sätt...

Samtidigt som jag såklart saknar hemma lite så vill jag verkligen inte åka ifrån detta. Jag vill inte ens tänka på hur ledsen jag kommer vara sista veckan. Jag går ju redan och sörjer. 

Iaf, veckan har ruuuuuusat iväg med skolan. Och helgen har varit superfin! I fredags gick vi på förfest hos kanadensarna, spelade Flip the cup och testade flyga matta. Sen dansade vi ela natten och avslutade det med en wienerkorv. (Dom har baguett som korvbröd... Det är tydligen det äkta sättet) 
På lördagen åt jag bara hela dagen - melon, påskägg, kakpaket, pannkakor, massa mer. Sen mötte vi upp några och började köa utanför stadsoperan. För vi köpte standing tickets till den populära baletten svansjön. Den va fantastisk!!! Kvällen avslutades på donken i två timmar. 

Idag var det födelsedagskalas på ett äkta sätt- tidningshattar, tårta med ljus i, godis, popcorn, kakor, girlanger, ballonger och sång förstås! Jill och Tera fyllde helgen när vi var i Berlin, så vi fixade ett försenat kalas! Sen mötte vi upp fler kanadensare för att sitta i parken till sju. (Och då var det fortfarande så jävla varmt)

Fin fin fin fin helg. Och nu väntar hårdkörning med plugget denna vecka. Plööö! Meeeen ska på middagsdate imorgon på Vapiano, och det är sjukt bra sätt att starta veckan på!

Ha det fint! 

Bilder från helgen: 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: