Stolen dance - milky chance

Först och främst- LYSSNA PÅ DEN LÅTEN! 

Den kanske är känd överallt? Men jag hörde den här i Wien första gången och det har lite blivit soundtracket till mitt liv här. Blir glad av den, den är sååå bra!

För det andra, har ganska jättemycket läxor att göra. Men det är för fint väder för att man vill sitta inne och göra dom. Men jag försöker sätta mig i parken och göra det jag kan i kollegieblock, så jag kan jobba på mina fräknar. Men jag skulle behöva en regnig dag, riktig skitväder-dag! Då skulle jag kunna jobba ifatt allt och jobba upp så jag slipper känna press på påsklovet, och när mammsen och mostris är här.

Mamma och moster kommer nästa torsdag. Sen åker jag till pragis för några dagar, för att dra vidare till Berlin. Det blir nog ett grymt påsklov hoppas jag! 

Igår checkade jag av en grej från min måste-göra-i-Wien-lista. Jag såg solnedgången på kahlenerg, som är ett berg där man har utsikt över heeeela Wien! Stannade tills det va mörkt och hela staden lyste av lampor. Magiskt. Fint ställe också, ska åka dit minst en gång i veckan, även om det tar typ 45 min dit. Men det är så värt det. När man är konstant kring biljud, rörelse, människor och saker så var det skönt att komma upp på ett berg med underbar utsikt, vacker natur och bara fågelläten i bakgrunden. Jag som älskar skog och natur- det va magiskt!

Ikväll var vi på engelsk bio, sen vandrade vi till ett cafe och satt där och tjattra tills det stängde vid elva. Fint fint. Och jag skrattar tills jag får ont i magen. 

Och mitt mål denna veckan är att gå till ett bageri och beställa,köpa och betala helt på tyska. Alltså handla på österrikiskt vis, utan någon engelska alls! Spännande!!

Ha en fin helg, aug wiedersehen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: