city girl - The Jezabels

Nu är det lite annat än när jag skrev senast. Nu har det gått tretton dagar sedan jag flyttade till landet av apelstrudlarna. Och jag trivs. Det är så fint överallt - när jag kommer utanför dörren är det människor, byggnader, saker som händer - det är ett helt liv utanför min dörr. Det liksom är alltid någon runt mig när jag går ute, hur tidigt eller sent det än är. Det är få stunder som man faktiskt är själv på en 50 meters area.
 
Skolan har kommit igång lite smått, men bara med två kurser. Så hittills är det knappt några läxor eller scheman. Men det är skönt med mjukstart. Och jag har tänkt att öva väldigt mycket på tyskan nu i början för att komma in i det, och ta vara på tiden som det inte är så mcket. För jag vet att vissa dagar i mars och april har jag lektioner sju dagar i veckan. (ja, vi går även på helger + väldigt många av lektionerna är placerade kvällstid).
 
Denna veckan har det varit otroligt mycket nya människor man pratat med. Det är svårt att komma ihåg namnen, men det är några som man träfat lite fler gånger, och utanför alla aktiviteter. Det är en tjej från Ungern, två från Kanade och en från Nederländerna, som vi umgås lite mer med. Väldigt mysiga tjejer! Det är väldigt intressant och givande att träffa så många från olika delar av välrden. Man har väldigt olika uppfattningar och erfarenheter från saker. Kulturerna möts och det är ofta att man pratar om skillnader, likheter och nuläget i ens hemland. Så förutom många nya intryck och kunskap så får jag en stor dos geografi och historia varje dag.
 
Det roligaste jag varit med om när jag sagt att jag kommer från Sverige är inatt när jag träffade en kille. Då sa han "Oj, förlåt att jag säger det här men jag trodde att alla svenskar var blonda". Haha, och där stod jag och Ena (båda brunetter) och gapflabbade åt honom. Stackarn!
 
Hur som, har hittat massa favoritplatser redan, och jag kan bara fantisera om hur underbara dom kommer vara i vår när del blir varmare väder och grönare. Jag har planerat redan massa picknickar på många olika ställen. Helt klart ett måste för de som kommer och hälsar på från Sverige!
 
Nu är klockan sent, och imorgon ska jag på upptäcksfärd. Så Auf Wiedersehen und gute nacht!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: