En resa.

Jag skrev ett jättelångt inlägg precis.... men det försvann.......
 
IAF. Längsen jag skrev här, men livet kom lite emellan. Jag spenderade hela Januari i Lisch och mådde bra och hann med mycket roliga saker + tjäna lite cash, vilket alltid behövs. Det va skönt att balansera upp sig lite inför resan till den nya hemstaden.
 
Och nu är vi här i Wien! Första heldagen har gått och det känns som att man kan staden rätt bra nu, även om jag inte ens varit i en tiondel av den. Det enda jag sett idag är massa tunnelbanestationer och et stort shoppingcentrum + skolan. Vi började dagen med att besöka skolan och träffa några för att få lite papper. Sen har vi irrat runt i flera timmar för att få tillstånd och tunnelbanekort m.m. två timmar tog det för oss att hitta ett "photobooth" för att ta kortet till det sabla tunnelbanekortet. Och gud.... så jag såg ut. HEMSKT. Jag får nog lägga upp det bara för att visa hur hemskt det är. Får gör adet någon annan dag.
 
Sen lagade vi lite mat i köket, kollade serier+filmer och gått runt i köpcentret som är skitstort och är en minut från våran lägenhet. (HEAVEN) Jag köpte en ullig och skön kofta, etersom att värmen i vår lägis har bestämt sig för att leva sitt egna liv. Stackars Ena fick det värsta rummet som är svinkallt hela tiden, och mitt är med kallt men inte lika farligt.... Så vi går och spänner oss hela tiden och huttrar... Men det är ju ändå en anledning till att köpa ulliga koftor. hehe
 
Tyskan och engelska går väldigt knackligt, men längtar tills man blir tvingad att prata det hela tiden så att man kan börja komma in i det. vi går ju bara och pratar svenska hela tiden nu, förutom något "Danke" och "Where can i find the...". MEn det kommer det med, vi har ju en vecka kvar tills skolan börjar!
 
Nu MÅSTE jag sova, för jag ska gå min första morgonpromenad i staden imorgon (idag) och själv dessutom. Så jag måste vara utvilad så jag inte tappar bort mig själv, haha (nej mamma och moster, jag har koll)
 
AUF WIEDERSEHEN

Postat av: Alla har en Q

phft. du har aldrig koll.

2014-02-05 @ 17:27:38
URL: http://allaharenq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: