Will you take me to Nirvana?

Wien är fint. Det är en stad som jag håller på att bli kär i, förälskad snarare. Och jag kan tänka mig att det blir ännu underbarare i vår runt april och maj. När man är i parken hela tiden, och utomhus, och samlar fräknar på näsan. Sånt är fint. Och jag ska nog köpa en basketboll, och frisbee. Basketboll som jag och Ena (ska tvinga med henne) kan ha och spela i parken som är tjugo minuter gång från oss. JAg går varje dag i den parken, älskar den. Den är vekrligen inte stor, men den har en stor lekpark med massa barn som alltid springer runt där, många träd, stora gräsytor, stora stråk. Och det ligger precis vid Schönbrunn- som jag är heeeelt förälskad i.
 
En sak som förstör det roliga lite är att min kära lilla mage har börjat krampa igen. Jag som sluppit det i typ några månader (förutom i januari då helvetet brakade lös) trodde att Wien skulle göra ännu mer gott för min lilla bullerlåda. Men icke. Meeeeeeen vi får se om det är något tillfälligt, eller ihållande. Än så länge har jag "bara" fått det senaste fem dagarna. Inatt var jag tom tvungen att lämna Travelschack och kareokeyn för att jag hade så ont. Och då mina vänner, då är det ont! För jag lämnar inte underbara Travelschack för minsta lilla. Man skulle behöva dra mig därifrån i andra stunder. Älskar det!
 
Jajajajaj imorgon ska jag åka skridskor (ÄNTLIGEN) och sen är det lite festivitas i helgen. Sen ser det ut som att det blir en påsk i Prag - kan bli väldigt bra! Ska försöka ta mig till Italien också.... kanske Spanien? Eller Frankrike? Får se lite. Men Salzburg, Prag och Budapest ska nog hinnas med iaf. Och sen har jag smått gett mig själv ett löfte, att om jag får ett jobb i höst - eller snarare NÄR jag får ett jobb i höst så ska jag ge mig själv en restresa till antingen något varmt ställe, beror på månaden, eller en fin plats. Det ska bli som en liten present för att jag klarat högskolan, tagit examen, och fått ett jobb. Och med det löftet så vill jag ju kämpa ännu mer för ett jobb än vad jag valigen vill!
 
Nu ska jag sova. GUTE NACHT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: