Frukost på balkongen en solig och fin lördagsmorgon.

Här sitter jag på min balkong och äter dubbel portion av banankaka, den sista lördagsmorgonen I Mars. När jag skriver balkong menar jag att jag sitter på golvet i mitt rum, precis innanför den franska balkongen med balkongdörren öppen. Det ger iaf en liiiiiten känsla av att jag sitter och njuter på en balkong. Jag känner frisk luft, solen glimtar in, barnen leker på innergården nedanför och jag hör spårvagnarna på tvärgatan. Det är fint. Vem trodde att jag skulle hamna i en sån här stor storstad? Om jag hade frågat mig själv för ett år sedan hade jag sagt att jag kan på i Göteborg på min höjd. Och här sitter jag nu på min franska balkong och delar postort med ungefär 3 miljoner människor.
 
Livet här är fint och samtidigt som dagarna rusar så jävulskt snabbt så går det ändå i en sakta takt, för jag längtar till så mycket i framtiden. Men jag försöker pausa så ofta som det går och tänka att shit... jag är liksom här.
 
Igår hade vi lektion sex timmar i sträck. Det var sex svåra timmar. Och det kommer upprepa sig tre gånger nästa vecka, för att avslutas med en sex timmars examination. PLÖ. Hoppas på att det regnar den dagen så jag inte behöver ha någon "JAG VILL UT I SOLEN"-ångest. men men. senare på kvällen tog vi ubahn till stefanzplatz och satt på AIDA-cafét och åt oförskämt goda tårtbitar. Jag tog en Mozarttårta. Och jisses..... det smakade precis som en Mozartboll, fast godare!! Efter stirrande på folk ett tag så tog vi stroset och gick runt i centrum. Det är himla mysigt där på helgkvällar/nätter för det är väldigt mycket folk som bara går runt och strosar... liksom njuter av livet. Älskar den atmosfären. Sen satte vi oss på en "staty" och försökte inse att vi faktiskt bor i Wien. Liksom Wien, med underbart stora hus och massor av fina saker. Vi bor här...... hur många gånger jag än kommer skriva det så kommer jag inte förstå det faktiskt... Att liksom bo i Wien, det har ju varit en romantiserad dröm hur länge som helst. Och nu sitter jag här.
 
Iaf.
 
Idag ska vi till matmarknaden vi var på förra helgen. Jag ska köpa ost, nötter och torkad frukt. Sen ska vi möta upp Eszter och kanske några mer tjejer för att sitta i en park och picknika. Ikväll blire nog vin. Och imorgon plugg.
 
Ja, det var nog allt.... Men, jag fyller förresten år om 57 dagar.
 
Ha en fin helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: