Släng dig i väggen svenska jordgubbe.

Hejsan,
här sitter jag och äter jordgubbar. Som jag gör nästintill varje dag. Sedan mitten av februari har det funnits 500 g-pack jordgubbar för 2,4 E (det blir typ 21 kronor). Dom är bautastora och liiiiite vita, men röda I ena änden iaf. Men denna veckan så har det varit extrapris. ETT KILO JORDGUBBAR FÖR 21 KRONOR! Alltså två pack jordgubbar för endast tjugolappen.... Förstår ni den lyckan??

Jag får dock begränsa mig ibland... en mage som inte tål någonting alls tål verkligen inte ett kilo jordgubbar inom loppet av en halvtimma. Så jag år välja mina stunder. Och idag är en sån stund! haha

Men men, medan jag sitter och väntar på mitt magont, äter jordgubbar och snapchattar med Mandi så gör jag lite nödvändigheter. Är nämligen ledig idag, men ska göra tyskaläxa, söka kurser till hösten och börja med ett PR-projekt. Det är en jätterolig uppgift som handlar om att man ska analysera en PR-kampanj i sitt eget hemland och skriva vad för påverkan den haft och varför de valde just den. Jag valde självklart den bästa kampanjen genom tiderna: Volvos "made in Sweden"-kampanj med Zlatan. Jag tycker den är så fantastisk och perfekt uppbyggd. Första gången jag såg reklamfilmen för den fick jag rysningar. Inte det för att jag älskar Zlatan, Volvo eller nationalsången. Utan för att de där reklamnissarna har tänka på varenda lilla jävla detalj. Älskar det. Så det ska bli kul att jobba med, om jag nu sätter fart någon gång! Och ikväll vankas St Patriksday-firande.

Och förresten - igår var jag på den bästa konsert på länge: Disclosure. Länge sedan jag hade sånt lyckorus. Senast var nog Håkans konsert i somras!

Tack och hej, nu ska jag äta med jordgubbisar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: