Talk is cheap.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. För jag skulle kunna förklara och beskriva allt. Men jag tror det är tråkigt att läsa. Så jag tänker att jag skriver osammanhängande meningar isället så får ni gissa er till.
 
Jag hoppar runt bland körsbärsblommor på träden med fina flickor som får mig att skratta. Går på loppmarknad, matmarknad och sitter i parker flera gånger i veckan. Jag tänker att jag ska bli kulturell men har inte gått på ett enda museum än. Planerar kommande veckor, bläddrar i kalendern och bokar upp dagar. Tiden går så långsamt samtidigt som den går läskigt fort. Tjejorna sitter och pimplar vin i vårat lilla kök fina kvällar. Ofta påminner vi varandra om att vi faktiskt är i Wien. Äter mestadels köttfärs eller bananpannkaka, men också choklad, nötter och jordgubbar. Pratar i korridorer och kramar extra hårt för att försöka tränga bort "ensamhet" och saknader. Går runt och ler när jag är med dom. Förälskar mig i kurser och önskar jag kunde och orkade sitta i skolan hela dagarna så att jag kunde lära mig mer. Men samtidigt är läxorna svåra att hitta motivation till. Har bestämt mig att jag ska blondera mig sommar.
 
Och det är ungefär så det ser ut. Jag trivs här och jag älskar Wien. Men det är en fin balans mellan att längta till framtiden och personer där hemma samtidigt som jag aldrig vill lämna den här staden någonsin. Åh, livet livet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: