De obekväma.

Förra året la jag upp ett mål - att jag ska valen 2014 veta vad jag röstar på och varför jag gör det. Jag anser att man ska ta tillvara på sin röst i valen. Om man inte lägger energi på att rösta fram sin verkliga åsikt så har man inte friheten att klaga på samhället. För då hade man kunnat för något åt det. Sen är jag dock inte så mycket att klaga på samhället rent allmänt, det är bättre att inse och acceptera vad som behöver förändras och sen sträva efter att kämpa för det. Så folk - lägg tid på att rösta, och veta varför ni röstar på det ni gör! Och för att vara den stolta lilla feminist jag är - UT MED RASISTERNA OCH IN MED FEMINISTERNA /Med vänlig hälsning F!
 
Jag har mer och mer blivit aktiv i de olika diskussionerna och motionerna. Läser på, kollar dokumentärer och debatter m.m. allt för att ha grund till mina åsikter. Och jag älskar diskussioner som jag hamnar i med folk . både främlingar, klasskompisar, vänner m.m. För jag har grund till mina argument, och sen älskar jag även att lyssna på den andres argument och olika åsikter- det breddar verkligen mitt perspektiv och mina åsikter. Jag älskar sånt utbyte av kunskap och erfarenhet. Senast idag förvånade jag mig själv när jag på lektion hamnade i en diskussion med läraren och några österrikiska studenter angående könskvotering och genus-marknad. Att göra det på engelska var lite läskigt, men det var jätteintressant och jag hade lärarn som backade upp när jag behövde stöd i mina argument - så det va väldigt givande.
 
Något som jag just nu älskar är serien "De obekväma" på UR Play. Det är sju olika avsnitt med sju olika personer, en i varje avsnitt. Det är olika personer som är aktiva i Sverige som antingen artist, aktivist, bloggare, kock m.m. Det de har gemensamt är att de brinner för ett bättre Sverige. Jag älskar det för att det är ärligt, ocensurerat, visar verkligheten och skapar tankar hos en själv. (Jag älskar Foujan Rouzbeh *rysningargenomhelafilmen* och Underbara Klara)
LÄNK: http://urplay.se/Produkter/180678-De-obekvama-Foujan-Rouzbeh KOLLA PÅ DET!!
 
Och det var allt från politik-Linnea idag. Nu ska jag sätta mig och fylla i min valsedel till EU-valet. Eftersom jag är i utlandet måste jag förtidsrösta via brev. Försöker ta vara på min röst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: