En kväll att minnas

Medan alla var ute och firade Valborg satt jag och grät på en frisörsalong. Ja..... Ni läste rätt. 

Jag tog efter fyra månaders fundering det stora steget att unna mig själv en blondering till sommaren. Jag gick till massa salonger och valde efter några dagars tjärande ut en. Jag gick dit, visade bilder på exakt hur jag ville ha det. Det blev såhär : 

Dvs.... Gult. Men jag lät det vara och tänkte att jag kan färga om det hemma. Men när gisten tog saxen och gav en klippning som skulle fått en riktig frisör att svimma av hur hemskt det såg ut så började jag känna tårarna i ögat. Hon klippte av min lugg, spm jag sparat i tre år. Hon klippte inte ens luggen lika, och på ena sidan är luggen ändå bort till örat, dvs kag kan inte sätta upp håret eller ha det bakom öronen. 

Och jag kunde inte hantera mina känslor, så jag började gråta, vilket jag gör när jag är förbannad. (Det är jättejobbigt att gråta när jag blir för arg för ingen tar mig seriöst och jag får inte fram orden i hulkandet)

Efter fyra timmar kom jag iaf ut med en mindre gul färg... Och istället brun som jag hade innan. 

Så inom fyra timmar var jag gul i huvudet, grät jag, klippte hon sönder mitt hår, förstörde min skjorta med färg (hela kragen är brun på min vita spetsakjorta), blonderade sönder hon håret, förlorade jag massa pengar (fick inte ens rabatt) - för att komma ut som jag såg ut när jag gick in..... Men med en hemsk klippning.

Och nu vet jg inte vad jag ska göra....... Jag vill ju inte klippa mig där igen... Och jag vill ju inte se ut som hej kom och hjälp mig. Och vad ska jag göra med skjortan???

Jajajajaj jag vet att det är ett värdsligt problem. MEN det var jobbigt, och jag har ingen aning hur jag ska lösa det. 

Ha en fin första maj!

Postat av: Sampan

Vad i helvete? Frisör salongen ska ge dig pengar för skjortan och själklart ska du få rabatt om inte så skulle hon ha fixat så du faktiskt blev nöjd. Eller liksom gett dig shampo och skit. Det enda rätta är att bränna ner skiten.....

2014-05-03 @ 08:20:36
Postat av: Sampan

Vad i helvete? Frisör salongen ska ge dig pengar för skjortan och själklart ska du få rabatt om inte så skulle hon ha fixat så du faktiskt blev nöjd. Eller liksom gett dig shampo och skit. Det enda rätta är att bränna ner skiten.....

2014-05-03 @ 08:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: