Fulla för kärlekens skull - Eldkvarn. (Drogen just nu)

Åttonde maj. Ännu en dag med underbart väder. Har varit så himla bortskämd här borta, började gå I klänning I mitten av mars. Det har sedan dess varit ungefär tio dagar där det varit kallt och blåsigt. Men annars har det mestadels varit soligt eller lite solmoln med varmt väder, eller regn och åska (fortfarande varmt). Så nu är all blomster och vår-lukter lite over och nu är det snarare sommar här.
 
Jag älskade dom två veckorna när syrenerna blommade och min näsa fylldes med den underbara lukt - jag verkligen älskar den doften + nyklippt gräs. Det enda negativa jag kan finna med att sommaren kommit till wien är att det är mer turister ÖVERALLT, trångt och svettigt på tunnelbanan och man svettas vart man än går. Men men, det är jue väsentliga saker.
 
Just nu är jag begravd i plugg. Känner att stressen börjar påverka mig och speciellt min kropp (ont i magen och huvudet, trött och börjar schemalägga mycket). Så försöker bli bättre på det där med morgonpromenader. För min morgonpromenad består av ungefär samma runda, men det som jag alltid gör är att antingen sätta mig i min park eller på toppen av schönnbrunn. Liksom stänga av musik, tankar och orosmoment i huvudet. Jag bara sitter och njuter av solen i ansiktet, människors mummel runtomkring, lukterna av sommar och försöker andas med magen. Brukar bli tjugo minuters "mindfullness" mitt i promenaden. Och det är lagom avstånd att gå till också, för sen är det bara att traska samma väg hem och jag får en redig promenad med både motion och lite lugn. PERFA.
 
Idag var det lektion och sen traskade runt på Mariahilfer (shoppinggatan) med fina kanadensaren Tera. Nu: mer plugg och jordgubbsätning. Fin dag!
 
Ha en fin torsdag, och helg!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: