If you´re never gonna move.

Igår somnade jag i solen när jag läste tyska, så för tillfället har jag två vita bh-band på mina axlar. Mina knallröda axlar blev ett samtalsämne under kvällen när dom lyste upp likt Rudolfs mule. Vi hamnade på kvällen på en parkfestival - det var vin, prat och massa Erasmusstudenter, och lite dunka dunka musik i bakgrunden. Sedan begavs det till en lägenhet (ett rum) där tolv kvadratmeter proppades full med minst tjugo pers. Skramligt, trasigt och flamsigt skulle jag vilja beskriva det - men roligt!
 
Sen styrde vi kosen mot Pratersdome som är en version av Stadt, fast gigantiskt. Det är gratis inträde innan tolv, så självklart går man dit! Vi dansade tills folk droppade av en efter en. Vi är oftast sist ut från dansgolvet, jag älskar att dansa där. Det är fuldans deluxe med stängda ögon och skrikande till texten - ingen känner ju mig så jag är helt oberörd kring hur det ser ut!
 
När vi drog hem dock så glömde vi bort att det var torsdag, och all kollektivtrafik har slutat gå efter halv ett. Så vi fick fint vänta i en timma på nattbussen, för att efter en timmes åkning genom stan komma hem och däcka i sängen vid fem... Men ändå gick jag upp vid åtta i morse... JAg antar jag kommer gå i en dimma idag!
 
Men nu ska jag göra lite läxor, sen lägga mig i min park och bara sova och samla lite färg. Sen skulle jag egentligen på födelsedagsfirande med sushi och barhäng - men JAG ORKAR INTE. Så ska dra till Kahlenberg istället för picknick och solnedgång. Mer i min smak faktiskt. Vad skulle jag göra utan utsikter och solned/uppgångar... Det är det enda jag behöver, en utsikt och gryningar. Man får perspektiv på allt i såna stunder, och det är ett slags magiskt lugn över de två sakerna. Det är nog det jag älskar - utsikt och gryningar... MEn det kan vi ta i ett annat inlägg, för det kan ja gprata om hur länge som helst. Nu ska jag plugga tyska!
 
Ha en väldigt fin fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: